måndag 22 augusti 2016

Lista

Känner att det är dags för en lista. Ingen blogg utan lista, right? Och jag har ju inte egentligen något att göra. Dessutom är det väldigt lugnt där borta i sjöstaden.

Därför tänkte jag kora topp fem tv-serier. Och då menar jag färdiga tv-serier, inte ongoing.

Sons of anarchy kommer dock inte komma med på listan. Jag säger det redan nu. För jag klarade inte av att se klart den pga allt våld i näst sista säsongen. Förstod ju vad som skulle hända och pallade verkligen inte. I mitt huvud har jag dock skapat ett eget, fint slut där jax och taras barn får ett brev från tara, jax pappas manifest inkluderat och bara lämnar SoA, charming och hela skiten bakom sig och istället blir lyckliga med fru och barn. Snipp snapp snut lyckligt slut.

Downton abbey kommer inte heller med pga har inte HUNNIT se sista säsongen. Men är såklart övertygad att den hamnar högt på listan när jag väl gjort det. Okey?

Anyhoo, här är listan:

1. The wire (bästa tv-upplevelsen någonsin. Är bloggfrossa & tuffast evigt tacksam. Det var de som fick mig att börja kolla)
2. Sopranos (magisk rakt igenom. Och magiskt sista avsnitt)
3. 30 rock (för Tina Fey är awesome, ett geni, och jack donaghy bästa karaktären någonsin)
4. Seinfeld (älskar Elaine så mkt)
5. The shield (dock varning pga plågsamt slut). OBS! Uppdatering! Denna bytes mot Friday night lights. (Tammy Taylor osv!!)


2 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Nääj! Ta inte bort The Shield. Svinbra ju. Och du är en av få jag vet som har sett den! Finns på Netflix har jag sett. Eller om det var HBO? Aja, nån av dem. Tänker titta om nån gång när tid finnes (eh?). Och Dexter! Och Six feet under. The wire har jag försökt, men gillar inte. Fattar inte riktigt varför, men det går inte. Får jag hänga här ändå? Jag gillade Weeds också. Känns som det är någon stor jag har missat? Återkommer.

emster sa...

Jo men har du sett Friday night lights? Den är så himla bra. Och jag är helt fast i amerikansk fotboll efter det. :)

The shield är också awersome.