tisdag 16 augusti 2016

Sthlm tub


Vardagen. Detta överjävliga som innebär att åka tunnelbanans gröna linje. Blev så upprörd av Man 30 år med trådlösa lurar som sprang rakt in i den fulla vagnen och spillde ut mitt kaffe SOM JAG GJORT SJÄLV så att det skvätte på alla i vagnen inklusive min mobil och jag i ren protest (kanske mkt dålig protest) gick av och promenerade till jobbet. Och luktade kaffe.

Från och med imorgon är det jag som joinar töntarna och cyklar till jobbet pga vill aldrig mer behöva nudda någon i tunnelbanan.

Om bara slussenhelvetet kunde vara klart någon gång. Och varför får fotografiska kalla sig för museum? Back off renommésnyltare. Om ni är ett museum så vill jag gå gratis på måndagar.

Dessutom. Besvikelsen över att tyskarna som gick bakom mig på Skeppsbron inte var turister utan tjänstemän, säkert i finansbranschen. Fördomsbevis a) de hade mörkgrå kostym.

Måste. Äta.



Inga kommentarer: